آموزش طرز تهیه بستنی در پنج دقیقه

آموزش طرز تهیه بستنی در پنج دقیقه

آموزش طرز تهیه بستنی در پنج دقیقه

امروز قصد داریم روشی را به شما آموزش دهیم که در آن می توانید با یک دستور ساده در زمان بسیار کوتاه یک بستنی لذیذ و خوشمزه درست کنید. شما میتوانید به جای توت فرنگی از هر نوع میوه یخ زده ایی استفاده نمایید.

مواد لازم

300 گرم توت فرنگی برش خرده و یخ زده

1/2 پیمانه شکر

2/3 پیمانه خامه غلیظ

طرز تهیه

توت فرنگی های یخ زده و شکر را در یک غذاساز و یا مخلوط کن خوب مخلوط نمایید. تا زمانی که تقریبا مطمئن شدید تمام میوه ها به قطعه های ریز تبدیل شده اند این کار را ادامه دهید. در حین مخلوط کردن کم کم خامه را اضافه کنید تا تمام خامه اضافه گردد. حالا می توانید بلافاصله بعد از مخلوط شدن مواد بلافاصله بستنی را سرو کنید. باقی مانده بستنی می تواند تا یک هفته در فریرز نگهداری شود.

نکته

اگر شما از غذا ساز استفاده نمی کنید در هنگام استفاده از مخلوط کن بهتر است ابتدا نیمی از خامه را اضافه کرده سپس در حین کار مخلوط کن میوه ها را اضافه نمایید سپس باقی مانده خامه و شکر را اضافه کنید.

برخی نکات که درباره ی مصرف بستنی باید بدانید

مصرف بستني موجب تأمين ويتامين‌هاي ضروري بدن، پروتئين و انرژي لازم مي‌شود. بستني سالم نه تنها قسمتي از انرژي و پروتئين مورد نياز روزانه بدن را تأمين مي‌كند، بلكه ويتامين‌هاي ضروري و مفيد را نيز به بدن مي‌رساند .اگر بستني بدون افزودني‌هاي غيرمجاز رنگي و از نوع پاستوريزه باشد، به دليل آنكه حاوي مواد لبني است، تأمين كننده كلسيم بدن است.برخي بستني‌هايي كه در تهيه آنها خامه و شكلات استفاده مي‌شود به دليل حجم زياد و كالري بالا، خطر اضافه وزن و چاقي را به شدت افزايش مي‌دهند و به همين دليل بايد در مصرف آنها اعتدال را رعايت كرد. بستني‌هاي پاستوريزه كارخانه‌اي، مطمئن‌تر و سالم‌تر هستند. بستني از قند، خامه و شير پرچرب تهيه مي‌شود و حاوي انرژي زيادي است. همچنين در انواعي از بستني‌ها كه شيريني نيز به آن اضافه مي‌شود، اين انرژي به چند برابر مي‌رسد و مصرف زياد آن موجب بروز چاقي خواهد شد. بستني بايد بعد از غذاي اصلي مصرف شود تا موجب احساس سيري در فرد نشود و به برنامه غذايي او لطمه‌ وارد نكند.

ترجمه و تدوین: ب.دلاوری

منبع: Allrecipes

آموزش تهیه دسر و صبحانه

نظرات شما :

:: ارسال نظر