پخت ماهی با سبزیجات تابستانی – آشپزی

پخت ماهی با سبزیجات تابستانی – آشپزی

پخت ماهی با سبزیجات تابستانی - آشپزی

ماهی سرشار از پروتئین و کلسیم است و با خوردنش مطمئن خواهید بود که به این زودی ها گرسنه نخواهید شد.

سبزیجات علاوه بر مواد مغذی فراوانی که در خود دارند سرشار از فیبر هم هستند. فیبر به کند شدن انتقال قند به جریان خون کمک می کند بنابراین به صورت ناگهانی شاهد افزایش و کاهش قند خون نخواهید بود. چنین غذاهایی مخصوصا برای افرادی که دیابت و مشکلات متابولیک دارند مناسب است.

مواد لازم:

  • ۴ عدد ذرت بدون پوست
  • اسپری پخت یا مقداری روغن
  • سه فنجان گوجه فرنگی گیلاسی
  • دو قاشق غذا خوری روغن کانولا
  • ۱۱۳ گرم موسیر، پوست کنده و از وسط دو نیم شده باشد
  • یک قاشق چای خوری نمک
  • سه چهارم قاشق چای خوری فلفل سیاه
  • چهار عدد فیله هالیبوت، بدون پوست
  • دو قاشق چای خوری سرکه بالزامیک
  • دو قاشق غذا خوری ریحان تازه خرد شده ( اختیاری )

روش پخت:

گریل را تا دمای متوسط گرم کنید ( ۳۵۰ تا ۴۰۰ درجه فارنهایت یا ۱۷۶ تا ۲۰۴ درجه سانتی گراد )

ذرت ها را با اسپری پخت یا مقداری روغن چرب کنید. یک فنجان گوجه فرنگی، یک قاشق غذا خوری روغن و موسیرها را در یک کاسه قرار دهید. محتویات کاسه را هم بزنید تا همه مواد آغشته شوند. مخلوط گوجه فرنگی را داخل سبز گریل قرار دهید. ذرت را داخل گریل قرار دهید. به مدت ۶ دقیقه یا تا زمانی که خوب پخت، اجازه دهید بپزد. مرتب ذرت ها را بچرخانید. میکس گوجه فرنگی را داخل گریل بگذارید. به مدت چهار دقیقه یا تا زمانی که پوست گوجه ها قهوه ای روشن شد بپزید. دانه های ذرت را از آن جدا کنید و چوب ذرت را دور بیندازید. موسیر ها را خوب خرد کنید و کنار بگذارید. گوجه های گریل شده، یک قاشق غذا خوری روغن باقی مانده، یک چهارم قاشق چای خوری نمک و یک چهارم قاشق چای خوری فلفل را داخل مخلوط کن قرار دهید و تا زمانی که خوب نرم شوند مخلوطشان کنید.

فیله ها را با اسپری پخت یا مقداری روغن چرب کنید، یک دوم قاشق چای خوری نمک و یک چهارم قاشق چای خوری فلفل رویشان بریزید. فیله ها را به گریل اضافه کنید. به مدت ۳ دقیقه یا هرچقدر دوست داشتید بپزد هر طرف را بپزید. سپس از گریل بیرون بیاورید و گرم نگهشان دارید.

دو فنجان گوجه فرنگی باقی مانده را از وسط دو نیم کنید. ذرت، موسیر، گوجه فرنگی های تازه، دو قاشق غذا خوری پوره میکس گوجه فرنگی، یک چهارم قاشق چای خوری نمک باقی مانده و یک چهارم قاشق چای خوری فلفل باقی مانده را داخل یک کاسه قرار دهید. چهار بشقاب بیاورید و در هرکدام از آنها یک فنجان میکس ذرت قرار دهید. روی هر کدام یک فیله، یک قاشق غذا خوری پوره میکس گوجه فرنگی و یک دوم قاشق چای خوری سرکه بالزامیک قرار دهید. اگر دوست داشتید رویش ریحان بگذارید.

اطلاعات تغذیه ای:

مواد گفته شده در این دستور پخت برای چهار وعده می باشد. هر وعده شامل یک بشقاب است که مقدارش در دستور پخت آمده است.

اطلاعاتی که در ادامه می آید مربوط به یک وعده از این غذا است.

  • کالری: ۳۵۱
  • چربی در یک وعده: ۱۱٫۱ گرم
  • چربی اشباع در یک وعده: ۱٫۴ گرم
  • چربی غیر اشباع در یک وعده: ۵٫۷ گرم
  • چربی دارای حلقه های غیر اشباع در یک وعده: ۳٫۱ گرم
  • پروتئین در یک وعده: ۳۷ گرم
  • کربوهیدرات در یک وعده: ۲۹ گرم
  • فیبر در یک وعده: ۴ گرم
  • کلسترول در یک وعده: ۸۳ میلی گرم
  • آهن در یک وعده: ۲ میلی گرم
  • سدیم در یک وعده: ۶۲۰ میلی گرم
  • کلسیم در یک وعده: ۴۱ میلی گرم
  • قند در یک وعده: ۱۲ گرم

منبع: kermany

آموزش آشپزی

آموزش پخت ماهی با سبزیجات - فوجی

کلمات کلیدی: پخت ماهی با سبزیجات تابستانی, آشپزی, آموزش طرز تهیه غذای رژیمی با ماهی و سبزیجات, فوجی, دستور پخت ماهی در تابستان, لاغری, غذای رژیمی, کاهش وزن, fooji,health

نظرات شما :

:: ارسال نظر